διεύθυνση επικοινωνίας delios2010@gmail.com

14 Δεκ 2011

Εισέπραξαν 560 εκατ. ευρώ από διόδια!

Σχεδόν 560 εκατ. ευρώ έχουν πληρώσει συνολικά οι πολίτες και οι χρήστες των οδικών αξόνων μέσω της καταβολής διοδίων στις 5 κοινοπραξίες που έχουν αναλάβει την κατασκευή και εκμετάλλευση των αντίστοιχων οδικών συμβάσεων παραχώρησης! Και αυτό το τεράστιο ποσό, για τα οικονομικά δεδομένα της κοινωνίας και της χώρας, έχει πάει στα ταμεία των εργολάβων μόνο μέχρι το τέλος του 2010, τότε δηλαδή που τουλάχιστον σε μερικά πρότζεκτ είχαμε κάποιες εργασίες, όπως ανέφερε ο υπουργός Υποδομών Μ. Βορίδης. μιλώντας στη Βουλή για τις εξελίξεις στους πέντε οδικούς άξονες. Γιατί από τότε έχει περάσει σχεδόν άλλος ένας χρόνος και οι εργολάβοι συνέχισαν να εισπράττουν διόδια, ενώ τα έργα έχουν παγώσει εντελώς!


Ωστόσο, όπως λέει ο κ. Βορίδης το τελευταίο διάστημα σε κάθε ευκαιρία, σε ημερίδες ή συνεντεύξεις, θέμα μείωσης των διοδίων γι' αυτόν δεν υπάρχει! Και μάλιστα επικαλείται τα δυσμενή οικονομικά δεδομένα για να υποστηρίξει την απόφασή του αυτή! Αντί λοιπόν να βρει τρόπο να ανακουφίσει τους πολίτες από τα υψηλά διόδια, από τη στιγμή μάλιστα που δεν προχωρούν τα έργα, συντάσσεται με τις κοινοπραξίες που κατά βάθος δεν επιθυμούν αλλαγές στα τέλη διοδίων ή, αν προκύψουν, να επιβαρύνουν μόνο την πλευρά του Δημοσίου! Και όλα αυτά ενώ τα έργα είναι στον "αέρα". Συγκεκριμένα, μέχρι το τέλος του 2010, όποτε έπεφτε και καμιά… σκαπανιά, είχε ολοκληρωθεί μόλις το 28% του άξονα Κόρινθος-Πάτρα, το 25% της Ιόνιας Οδού, το 16% του Ε65, και μόνο το Μαλιακός-Κλειδί και το Κόρινθος-Καλαμάτα είχαν προχωρήσει σε μεγαλύτερο βαθμό!

Από κει και πέρα βέβαια ο κ. Βορίδης έχει αρχίσει εσχάτως τα ήξεις αφήξεις. Τη μία μέρα είναι κάπως αισιόδοξος για τα έργα, την επομένη βλέπει μεγάλα προβλήματα και αδυνατεί να δώσει χρονοδιαγράμματα. Τη μία λέει ότι το Δημόσιο δεν συμμετέχει σε επαφές, την άλλη μιλά για νέο γύρω διαπραγματεύσεων με τις κοινοπραξίες, που μάλιστα είναι και δύσκολος. Αναφέρεται σε καμιά… 20αριά ανοιχτά ζητήματα (τεχνικά θέματα, επιτόκια, αποδόσεις, χρηματοδότηση, απαιτήσεις κ.λπ.), κάνει λόγο για εναλλακτικά σενάρια, αλλά μετά γίνεται "σφίγγα" και κλείνει τα χαρτιά του. Από τη μια πλευρά λέει ότι επιθυμεί να λυθεί το χρηματοδοτικό πρόβλημα με βάση τα ισχύοντα, από την άλλη "πετάει" τα περί ΕΣΠΑ και ΕΤΕπ που θα χρηματοδοτήσουν τα πρότζεκτ. Άλλοτε μιλά για ισχυρές συμβάσεις και άλλοτε καλεί τους εμπλεκομένους να κατανοήσουν τα νέα δεδομένα και να προσαρμοστούν στις νέες συνθήκες. Δεν μας τα λέει καλά ο υπουργός Υποδομών…

Πάντως, εκείνο που προκάλεσε εντύπωση είναι ότι στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλή μαζί με τον κ. Βορίδη βρέθηκε και ο γ.γ. Συγχρηματοδοτούμενων Έργων, κ. Σ. Λαμπρόπουλος και πρώην συνεργάτης της ΓΕ ΤΕΡΝΑ, της οποίας η κοινοπραξία έχει αφήσει στη μέση την Ιόνια Οδό και συνεχίζει να εισπράττει διόδια από την εθνική οδό Αθηνών-Λαμίας. Και ο κ. Λαμπρόπουλος επιμένει να πραγματοποιηθεί ο οδικός άξονας Ε 65, προϋπολογισμού 1,2 δις ευρώ περίπου, που δεν βγαίνει οικονομικά λόγω χαμηλού κυκλοφοριακού φόρτου και χρειάζεται κρατική επιδότηση. Κάτι που θα έχει ως αποτέλεσμα τα λεφτά των φορολογούμενων πολιτών αντί να κατευθυνθούν σε μισθούς και συντάξεις να πάνε ως εργοληπτικό αντικείμενο στην εταιρεία στην οποία ο κ. Λαμπρόπουλος εργαζόταν στο παρελθόν!
http://www.axiaplus.gr/Default.aspx?id=338113&nt=108&lang=1

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου