«Επεσαν από τα σύννεφα». Μια από τις πιο αγαπημένες φράσεις - κλισέ των δημοσιογράφων. Τη χρησιμοποιούν όσο συχνά μπορούν, επιχειρώντας να καταγράψουν απρόσμενες συμπεριφορές. Στην παρούσα φάση οι ίδιοι οι δημοσιογράφοι έπεσαν θύματα της φράσης.
Υποκείμενό της. Το έπαθαν οι ίδιοι. Με όλα όσα διαδραματίζονται στο χώρο των μέσων μαζικής ενημέρωσης, έχουν πέσει από τα σύννεφα. Δεν πίστευαν ποτέ πως εφημερίδες θα κλείσουν, πως μισθοί θα μειωθούν, πως οι απολυμένοι στον κλάδο θα πολλαπλασιάζονται συνεχώς, πως τηλεοπτικά κανάλια θα βρίσκονται στα όρια επιβίωσης.
Επαναπαυμένοι, όχι τόσο στα οικονομικά στοιχεία των μέσων ενημέρωσης, όσο στην....
ισχύ που είχαν αυτά (και όσα παρεπόμενα οφέλη αυτή προσφέρει), ήταν βέβαιοι για την ανεμπόδιστη λειτουργία τους στο διηνεκές. «Οι εφημερίδες δεν κλείνουν», είναι ακόμη μία φράση κλισέ που αρέσκονται να λένε οι δημοσιογράφοι μεταξύ τους. Κι όμως. Ηδη έχει συμβεί με δύο τις τελευταίες εβδομάδες. «Κανάλι να κινδυνεύει;». Σπάνια να το πίστευε κάποιος λίγο καιρό πριν. Κι όμως.Στον κλάδο, η κρίση προϋπήρχε της οικονομικής κρίσης. Κυρίως λόγω των νέων μέσων, αλλά και του ανορθολογικού τρόπου στήριξης κάποιων παραδοσιακών. Εφημερίδες με ελάχιστες κυκλοφορίες έπαιρναν οξυγόνο από το δημόσιο κορβανά μέσω διαφημίσεων που δεν τους ανήκαν. Πρωτοφανής για τα πληθυσμιακά δεδομένα της χώρας αριθμός ιδιωτικών καναλιών επιβίωνε με ανορθόδοξους τρόπους.
Το ίδιο στα ραδιόφωνα, τα περιοδικά κ.ο.κ. Ολοι είχαμε την εντύπωση πως η τεχνητή ευδαιμονία δεν θα είχε ημερομηνία λήξης.
Αρα, ήταν λογικό η κρίση στα ΜΜΕ να μας πιάσει απροετοίμαστους. Γίνεται φανερό αυτό από τον τρόπο που αντιδρούμε. Πέφτουμε από τα σύνεφα...
Γ. Παντελάκης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου