διεύθυνση επικοινωνίας delios2010@gmail.com

15 Φεβ 2012

Θα ψήφιζα ναι ή όχι στο μνημόνιο;


Του Γιώργου Καισάριου

Ορισμένες από τις απόψεις μου σχετικά με τα περί του μνημονίου κτλ.

Πιστεύω ότι θα εφαρμοστεί;
ΟΧΙ

Πιστεύω ότι θα μας κάνει βιώσιμους;
ΟΧΙ


Πιστεύω ότι θα μας κάνει ανταγωνιστικούς;
ΟΧΙ

Πιστεύω ότι είναι η λύση;
ΟΧΙ.

Πιστεύω ότι θα χειροτερέψει η κατάσταση;
Η οικονομική κατάσταση της χώρας δεν είναι αποτέλεσμα του μνημονίου, αλλά των συσσωρευμένων προβλημάτων λόγω των λανθασμένων επιλογών της ελληνικής πολιτικής ηγεσίας. Έχοντας πει αυτό, η ύφεση δεν θα γιάνει με πολιτικές ύφεσης. Έχοντας όμως επίσης πει αυτό, δεν μπορεί το ελληνικό κράτος να συνεχίσει να έχει τα ελλείμματα που έχει και κάποιοι άλλοι (δανειστές) να συνεχίσουν να τα πληρώνουν.

Πιστεύω ότι το PSI είναι αρκετό;
ΟΧΙ, το έχω πει πολλές φορές. Θα χρειαστεί και άλλο κούρεμα και οι της Ευρώπης το γνωρίζουν πολύ καλά.

Πιστεύω ότι θα πληρώσουμε τα χρέη μας και τις υποχρεώσεις μας που απορρέουν από αυτή την σύμβαση;
ΟΧΙ. Σημειώστε ότι, όπως χρέη που δεν μπορούν να πληρωθούν δεν θα πληρωθούν, συμβάσεις που δεν μπορούν να εκπληρωθούν, δεν θα εκπληρωθούν.

Πιστεύω ότι θα μας πέταγαν από την Ευρώπη και το ευρώ αν δεν υπογράφαμε;
Ειλικρινά δεν ξέρω και οι πιθανότητες είναι όχι, αλλά δεν μπορώ να παίξω κορώνα - γράμματα με μια τέτοια απόφαση.

Πιστεύω ότι θα μας πάρουν τις πρεσβείες, τα κοιτάσματα και θα μας πουλήσουν στα σκλαβοπάζαρα αν δεν εκπληρώσουμε αυτά που υπογράφουμε;
ΟΧΙ διότι και να το ήθελαν (που δεν θέλουν) δεν μπορούν. Επίσης απορρίπτω όλες τις θεωρίες περί απώλειας της εθνικής μας κυριαρχίας. Τι ακριβώς μας έχουν πάρει ή έχουμε παραχωρήσει ή έχουμε πουλήσει μέχρι σήμερα;

Πιστεύω ότι θα κατέρρεε το τραπεζικό σύστημα εν απουσία χρηματοδότησης αυτού;
ΝΑΙ, και δεν θα θέλετε να ξέρετε το τι θα επακολουθούσε.

Υπήρχαν πράγματα που θα μπορούσαν να γίνουν, ακόμα και σε αυτή την ύστατη στιγμή, με σκοπό να μην καταρρεύσουν οι τράπεζες, χωρίς την βοήθεια της Ευρώπης;
ΝΑΙ, αλλά απαιτεί ανθρώπους με ειδική οικονομική τεχνογνωσία, κάτι που δεν έχει σήμερα το πολιτικό σύστημα.

Πιστεύω ότι μελλοντικά θα αναιρεθούν όσα λέει το μνημόνιο;
ΝΑΙ

Πότε θα αναιρεθούν;
Πιθανόν όταν τα πράγματα στην Ευρώπη γίνουν χειρότερα ή όταν θα υπάρχει μια διαφορετική πολιτική ηγεσία στην Ευρώπη.

Είναι λάθος οι Ευρωπαίοι που έχουν επιβάλει αυτή την κατάσταση στην Ελλάδα;
ΝΑΙ. Θα μπορούσαν να γίνουν πάρα πολλά πράγματα διαφορετικά, κυρίως να μειωθεί άμεσα (μέσω διαγραφών) το χρέος της Ελλάδος στο 70-80% του ΑΕΠ, κάτι που θα έλυνε το πρόβλημα σήμερα.

Και γιατί δεν έχει γίνει αυτό, αν αυτό είναι η λύση;
Ρωτήστε την πολιτική ηγεσία, που για δυο χρόνια ήταν εναντίον του κουρέματος και σας έλεγε ότι θα έρθει το τέλος του κόσμου.

Θα ψήφιζα ΝΑΙ αν ήμουν στην βουλή;
Το πιο πιθανόν είναι ΝΑΙ, αν πίστευα ότι δεν υπάρχει άλλη επιλογή.

Έχω διαβάσει τις 600 σελίδες της σύμβασης;
ΟΧΙ και δεν έχει και πολύ σημασία, διότι όπως είπα πιο πάνω, έτσι και αλλιώς δεν θα εκπληρωθεί. Επίσης, δεν είμαι εγώ αυτός που θα πάρω τις αποφάσεις και δεν με πληρώνει κανείς να διαβάσω ένα κείμενο 600 σελίδων.

Τότε γιατί θα το ψήφιζα;
1) Μα είπα, αν πίστευα ότι δεν υπάρχει άλλη επιλογή. Και από την θέση που είμαι, με τα λίγα που γνωρίζω, εκτιμώ ότι δεν υπάρχει άλλη επιλογή. Αν από τη θέση της βουλής είχα πρόσβαση σε διαφορετική πληροφόρηση (που τώρα δεν έχω) και είχα βγάλει ένα διαφορετικό πόρισμα, είναι άλλο θέμα. Αλλά δεν είμαι σε θέση να γνωρίζω περισσότερα και με τα τωρινά δεδομένα που έχω, αυτό είναι το πόρισμα έχω βγάλει.

2) Επίσης, είμαι υπέρ της τακτικής take the money and run. Εφόσον έτσι και αλλιώς δεν θα εφαρμοστεί αυτή η συμφωνία και θα αναιρεθούν τα πάντα μελλοντικά (προσωπική εκτίμηση), ας πάρουμε τα φράγκα τώρα και βλέπουμε τι θα γίνει αργότερα.

Πιστεύω ότι θα πάει πάνω η κάτω η αγορά;
Πάνω.

Για ποιο λόγο;
Θα σας πω αύριο.

george.kesarios@capital.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου